دموتکس بر شرکت‌های ایرانی تمرکز کرده است

دموتکس بر شرکت‌های ایرانی تمرکز کرده است

مهرداد زکی پور، رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با پایگاه خبری آریا دوک: در مورد نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که دوره جدید از نمایشگاه قدیمی دموتکس دبی است و سال 2024 شروع به کار کرده خدمتتان عرض کنم که به نظر من بعد از اتفاقاتی که در صنعت نمایشگاهی فرش و کفپوش جهان پیش آمد بین برگزارکنندگان و مخاطبان اصلی این صنعت در دنیا یعنی دموتکس به عنوان بزرگترین برند نمایشگاه جهان و جامعه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش ترکیه که منجر به جدایی این گروه از دموتکس شد، چالش‌های جدید به وجود آمد و تفکرات جدیدی برای اینکه امکاناتی در خدمت صنعت فرش ماشینی ایران بگیرد این را از این نظر می‌شود مثبت دید که بعد از نمایشگاه دموتکس 2022 که آخرین نمایشگاه هانوفر با حضور شرکت کنندگان ترک بود، فوکوس تازه ای روی تولیدکنندگان فرش ایرانی توسط دموتکس صورت گرفت و خوشبختانه دوستان ما هم از این موقعیت استفاده کردند که بتوانند نشان دهند که جامعه فرش ایرانی حالا نه به تنهایی ، در کنار تعدادی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کفپوش در سطح دنیا می‌توانند به قطب جدیدی در این صنعت تبدیل شوند.

در مورد دو روزه اول نمایشگاه دموتکس دبی باید بپذیریم که نمایشگاه جدید است و فرصت کمی برای برگزاری نمایشگاه و تبلیغاتش و صحبت در پیرامونش و اطلاع جامعه کفپوش جهان بوده ولی طبق گفته ی برگزار کنندگان، روز اول 1800 بازدیدکننده داشتیم و روز دوم هم تا این ساعتی که اینجا هستم استقبال نسبتا خوبی بوده و باید ببینیم در پایان سه روز گزارش برگزار کنندگان چیست و چه برداشتی داشتند و امیدواریم نقطه ی آغازی باشد برای شرکتهای به خصوص ایرانی که بتوانند توانایی هایشان را نشان دهند.

برگزاری نمایشگاه سال بعدی در دبی بستگی به چند پارامتر دارد. یکی مساله هزینه ها است که همانطور که می‌‎دانیم در چند سال اخیر کشور امارات و بخصوص شهر دبی ، امیرنشین دبی در یکی از گرانترین نقاط اقتصادی جهان تبدیل شده بنابراین هزینه ها نسبت به سایر نقاط جهان برای برگزاری خیلی بیشتر است و یکی از نکات اصلی شرکت کنندگان هم هزینه است که به هر حال در جلساتی که با برگزار کنندگان نمایشگاه داشتند درخواست کردند که تا جایی که ممکن است کمک شود.

یک مطلب دیگر که این نمایشگاه دارد، روزهای برگزاری نمایشگاه است. برای صنعت سنگینی مثل فرش ماشینی که مخاطبین از راههای دور و نزدیک دارد و اصولا برپایی غرفه، حمل فرش، آویز کردن فرش و نمایش فرش با در واقع هزینه های سنگینی همراه است سه روز برگزاری نمایشگاه به نظر من کم است. این نمایشگاه حداقل باید چهار روز باشد. درست است که هزینه ها را بالا خواهد برد ولی در این زمینه باید فکر شود.

همیشه روزهای آخر نمایشگاه روزهای در واقع ساکت تری است. بهتر است ما چهار روز داشته باشیم سه روز فعال و یک روز ساکت مثل سایر نمایشگاهها که دوستان ما که آمدند و پهن کردند بساط را سریع مجبور به جمع کردن نباشند و مشتریان هم فرصت بیشتری برای کاوش و بررسی توانایی های شرکتها داشته باشند.

برچسب ها :

آخرین ویدیوهای گزارشات مصاحبه های رسانه دوک

دیدگاهتان را بنویسید

درباره آریادوک

پایگاه خبری آریا دوک، رسانه صنعت نساجی و فرش ماشینی است که با مجوز رسمی از هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت می‌کند و با تیمی مجرب به پوشش وقایع و رویدادهای صنعت نساجی و فرش ماشینی ایران می پردازد.

مجوزها

1402©کپی برداری از محتوا تنها با ذکر منبع (پایگاه خبری آریا دوک) مجاز می باشد.