مجید صبحی، فروشنده فرش در اروپا در گفتگو با پایگاه خبری آریا دوک گفت:«قطعا شرکت در نمایشگاه بهتر از شرکت نکردن است. هرچه بیشتر در نمایشگاه شرکت کنیم، وارد بازارهای جهانی میشویم و باید تلاش کرد خودمان را به روز کنیم و اطلاعاتمان را از محصول به روز کنیم. تولیدکنندگانی هستند که به صورت سنتی هنوز فرشی با طرح 20 سال قبل تولید میکنند و انتظار فروش دارند. نمایشگاه بهترین فرصت برای ورود به بازارهای جهانی است.»
صبحی ضمن اشاره به احتمال ویزا ندادن آلمان برای نمایشگاه هانوفر گفت:« با توجه به اینکه در نمایشگاه دموتکس هانوفر آلمان، بازهم احتمال ویزا ندادن به شرکتهای ایرانی وجود دارد، من طرح پاویون ایران را دادم که پانصد متر غرفه به نام پاویون در هانوفر اجاره کرده و محصولات 10 تا 12 شرکت را در آنجا به نمایش میگذارم و فروشندگان مسلط به چند زبان انگلیسی، آلمانی، عربی و… نیز برای فروش و مذاکره و دوربین اینترنتی برای کنترل مدیران از غرفه هم در پاویون قرار میدهیم. در این مدت هم مذاکرات خوبی با شرکتها داشتم و استقبال بالایی از این پاویون شد. هر شرکت برای حضور در هانوفر فقط صد هزار یورو برای کارمندان هزینه کند، اما اگر هزینه پاویون را در نظر بگیریم چون تقسیم میشود، بسیار کمتر خواهد بود. با ده هزار یورو میتوانند در نمایشگاه هانوفر شرکت کنند و به بازار جهانی وارد شوند.»
این تاجر فرش درباره نمایشگاه استانبول افزود:«آرزو میکنم نمایشگاه استانبول شلوغ و پر سود برای ایرانیان باشد. با توجه به اینکه دو اتحادیه بزرگ ترکیه با هم اختلاف دارند، فکر نمیکنم ولی امیدوارم مدیران صنعت فرش ایران مطالبهگران خوبی باشند و بتوانند حق تولیدکنندگان ایرانی را بگیرند و مکان پرترددی را در نمایشگاه به ایرانیان اختصاص دهند.باز هم توصیه میکنم در همه نمایشگاههایی که میتوانند شرکت کنند.»